اگر شما هم  به فکر شروع یک کسب و کار هستید حتما باید نکاتی را رعایت کنید که در آینده با مشکل مواجهه نشوید .  خوب پس بهتره شروع کنیم راستی اینستاگرام مارم فالو کن اونجا واسه خسته ها مطالب رو کوتاه میزاریم .

هدفمند کار کنید .

خوب در ابتدا کار به شما باید بگم که هدفمند بودن خیلی در شروع یک کسب و کار مهمه . شما اول باید برای خودتان یک نقشه راه طراحی کنید و هدف هاتون رو بنویسید و راهای رسیدن  به اونم بنویسید . هدف ها به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت  تقسیم میشن .

سعی کنید از دیگران که تجربه کافی دارند سوال بپرسید و به حرف های آنها گوش دهید . داستان افرادی که قبل شما در این مسیر کار کرده اند را بخوانید که خیلی به شما کمک خواهد کرد .

یک برنامه منظم خیلی به شما در کار ها کمک میکند شما باید تایم بخصوصی را برای کار هایتان در نظر بگیرید در ابتدا می توانید سخت کار کنید ولی یادتان باشد نامنظم کار نکنید . مثلا یک ساعت کار یک ساعت بازی مناسب نیست ساعت کار و استراحت  خودتان را مشخص کنید .

اگر علاقه دارید بیشتر  بدانید کافی است دنبال آموزش بوم کسب و کار بروید چون به شما کمک می کند مسیر راه خود را بهتر بشناسید.

خجالت نکشید .

یادتان باشد خجالت کشیدن در کار وحرف نزدن باعث می شود شما در کار هایتان به مشکل برخورد کنید . یعنی در اول هر کار چارچوبی را بنا کنید و تمام جزیئات را در آن  درج کنید اگر شما این کار را نکیند ممکن است در کار ها به مشکل برخورد کنید و برای هر دو طرف دلخوری پیش بیاید .

فکر کنید شما سفارشی از مشتری می گیرد حالا مشتری در هر لحظه چیز جدیدی از شما می خواهد که این ممکن است کار را برای شما سختر کند و اصلا صرفه اقتصادی نداشته باشد . پس قبلش بهتر است تمام جزئیات را ثبت کنید و به تایید هر دو طرف برسانید .

رایگان کار نکنید

به هیج عنوان رایگان کار نکیند ، برای وقتی که میزارید قیمتی مشخص کنید و در نظر بگیرید این زمانی که برای کار گذاشته اید می‌توانست چقدر برای شما درامد داشته باشد . اگر بدنبال نمونه کار هستید از جیب خودتان هیچ خرجی نکنید و سعی کنید حداقل دستمزدی از مشتری بگیرید این کمک میکند که شما رو به مفت کار نشناسند .

با این هزینه وسایل در این روز ها خودتان حساب کنید چقدر این کار برای شما ارزش دارد . فکر کنید شما عکاس هستید و فردی از شما میخواهد برایش ارازن عکس بگیرید یا رایگان، حالا شما در مسیر یا در حین کار دچار مشکلی می شوید مانند ضربه خوردن دوربین یا گوشی همراهتان ،ایا این کار برای شما ارزاش داشته است ؟

شاید برای شما این حرف من خنده دار باشد ولی تا وقتی با آن برخود نکنید حرف من را متوجه نمی شوید ( یک ادم زخم خورده داره این حرف رو میزنه ) پس برای وقت و وسایلی که در کار استفاده می کنید ارزش گذاری کنید  .

اگه از الان با این نکات کار خودتون رو شروع کنید در آینده به مشکلات کمتری برخورد خواهید کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *